Dalat en Mui Ne - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Bas Kampman - WaarBenJij.nu Dalat en Mui Ne - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Bas Kampman - WaarBenJij.nu

Dalat en Mui Ne

Blijf op de hoogte en volg Bas

27 December 2014 | Vietnam, Xóm Chiếu

Dalat en Mui Ne

Weer twee prachtige bestemmingen. Na de lange busreis eindelijk in Dalat aangekomen. De laatste 120km was bergop, dus dat duurde 4,5 uur!!! Man man man wat rijden ze hier tog langzaam, daar kan ik maar niet aan wennen. Door de bergen rijden voelde wel als een privilege: wat een prachtige uitzichten, werkelijk waar ongelofelijk. Dit had ik nooit gezien als ik was gaan vliegen, dus ik ben superblij met mijn busticket!

In De middle of nowhere werden we gedropt zo van : zoek t uit. Ik hadmijn hostel al geboekt na tips van andere reizigers. Ik ging naar het family hostel en dat was leuk. Ik werd enorm vriendelijk ontvangen door moeder en twee dochters. Het slapen was wat minder (met 16 mensen hutje mutje). Ik had nog steeds enorme last van me maag, dus echt veel kon ik niet doen.

Dalat staat bekend om zijn canoying. Abseilen, klimmen en van kliffen springen en dat allemaal in watervallen. Super gaaf, maar door mijn maag helaas niet kunnen doen :-(.

Na Dalat met een busje naar Mui Ne een surf dorp. In de bus enorm gelachen, het was zo krap en bij elke bocht vloog iedereen bij elkaar op schoot. Daar heb je geen taal voor nodig: iedereen snapt dat en lacht: vietnamezen, zweden, denen, duitsers en russen. De uitzichten waren wederom prachtig (wat een land).

In Mui Ne vooral genoten van het weer en weinig uitgevoerd. In het begin was het bewolkt, maar de laatste dag was het volle bak zon en extreem heet! Heerlijk verbrand dus :-)

En dan kerst. Ja dat was wel even gek om dat te vieren aan de andere kant van de wereld. Blijkbaar zijn nederlanders een van de weinig met 1e en 2e kerstdag, merendeel van de mensen die ik ontmoet heb viert maar 1 dag! Kerstavond was de avond in Mui Ne en we vierden het met het gehele hostel. Het eten was niet te vreten maar de gezelligheid was er niet minder om.

Tweede kerstdag de hele dag in de zon gelegen, dat was echt geweldig (voor herhaling vatbaar)!! Doe mij maar een warme en zonnige kerst ipv een koude witte!

Nu zit ik in de bus naar Ho Chi Minh of Saigon. Dat is alweer het eindpunt van mijn reis. Ik kijk er naar uit, al heb ik echt een geweldige tijd gehad! Ik heb gewoon zin in oer hollands eten en lekker met maaike op mijn bank te hangen!

Maar eerst nog Saigon en daar wil ik meer over de oorlog te weten komen. Op het programma staan de Chi Chi tunnels, de Mekong delta en het War Merchants Museum (museum, bas? Ja inderdaad een museum, maar ik ga er wel op mijn eigen tempo doorheen, dus sta wss zo weer buiten hehe). Eerst maar eens een hostel zoeken!

Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad en tot snel in het nieuwe jaar!

  • 27 December 2014 - 12:56

    Kees:

    Ha Bas,
    Dank voor je mooie verslagen man. Het leest als een zeer geslaagde reis. Ga vast nog heel veel meer details horen. Geniet en kijk goed rond je laatste vakantiedagen. Goeie thuisreis ook en zie je binnenkort weer.

    Kees

  • 27 December 2014 - 14:18

    Maaike:

    Hahaha heerlijk stukje om te lezen.
    Veel plezier, ik ben enorm benieuwd naar de geschiedenis in Saigon.
    Ik hoor het vast allemaal als je weer lekker hier bent, op onze bank ;p haha.Geniet lekker verder daar. Voor je het weet sta je op Schiphol!
    Bye! Liefs

  • 27 December 2014 - 19:50

    JD:

    Maatje! Ik geniet van je verhalen!! Enjoy!!

  • 27 December 2014 - 23:01

    Jacqueline:

    Heerlijke verhalen, blij dat je het zo getroffen hebt!! Nog maar een paar dagen en dan sta je weer op Schiphol! Geniet nog even en top dat je die dingen gaat doen die je je voorgenomen had, ben benieuwd naar hoe je dat gaat ervaren! liefs X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 02 Dec. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 4021

Voorgaande reizen:

08 December 2014 - 31 December 2014

Hello Vietnam

Landen bezocht: