Ha Long Bay - Reisverslag uit Nội Bài, Vietnam van Bas Kampman - WaarBenJij.nu Ha Long Bay - Reisverslag uit Nội Bài, Vietnam van Bas Kampman - WaarBenJij.nu

Ha Long Bay

Blijf op de hoogte en volg Bas

14 December 2014 | Vietnam, Nội Bài

Jaa daar ben ik weer! Ik heb drie fantastische dagen gehad. De eerste dag had ik t best wel zwaar, waar was ik aan begonnen! Na mijn tour zit ik weer vol energie, zoveel leuke mensen zo een bijzonder land. De temperatuur stijgt naar mate ik zuidelijker ga, dus wordt t alleen maar beter!

Hanoi, wat een vieze, drukke en beklemmende stad, maar dat is tegelijkertijd de charme! Auto's en scooter gaan werkelijk alle kanten op en oversteken kan je beter met je ogen dicht doen. In Hanoi ben ik de kleine straatjes van de oude stad afgedwaald. Eindeloze marktjes, streetfood overal en straatmuzikanten het kan allemaal niet op, het is een heerlijke stad. Streetfood is zo basis als maar kan op een krukje op de stoep en voor een goede noodlesoep + loempia en een biertje betaal je nog geen 3€. En het is zo ontzettend lekker!!

Ha Long Bay: nummer 3 van de 7 wereldwonderen van Unesco en dat is het ook echt. Ik kan het niet in worden uitdrukken zo bijzonder en mooi (ik hoop dat het uploaden van de fotos lukt). We vertrokken om 9 uur uit Hanoi en moesten 170km rijden en hier betekent dat 3,5 uur :-( in de bus meteen met iedereen kennis gemaakt. De groep was heel divers 23 mensen waarvan 8 de 3 daagse trip deden de overigen alleen de twee daagse. De groep bestond uit: 6 Britten, 2 Aussies, 2 Belgen, 2 Duitsers, 2 Canadezen, 3 Taiwanezen, 2 Denen, 2 US, 1 uit Finland en ik natuurlijk! Wat een heerlijk diverse groep.

Dag een dobberden we door Ha Long Bay het uitzicht was fantastisch en het varen op zich is natuurlijk ook heerlijk. Je valt van de ene verbazing in de andere want de ene rots is nog mooier dan de andere. Bij een rots stopte we om een grot te bezoeken. Vervolgens zelf om een eiland heen gekayakt, het is er zo rustig en stil prachtig. Na de kayak mochten we ff lekker van de bood springen (6 meter) in het warme water. Het avond programma bestond uit drankspelletjes en het was super gezellig.

Dag twee: afscheid genomen van de grote groep en met 8 verder naar Catba Island soortgelijk aan Ha Long Bay. Met hele kleine bootjes voerden we weer tussen deze enorme rotsen. Bij een kliff stopte we om hem te beklimmen (heel pijnlijk vanwege Limbstone, weet niet wat dat in NL is). Mijn hele handen en benen onder de schrammen, Maaike had me er nog zo voor gewaarschuwd neem betadine of jodium mee en ik heb een enorme verbandtrommel gekocht, maar die lag in mijn hostel dus heb ik er helemaal niks aan gehad haha! De kliff beklommen en er was geen weg meer terug: ik moest vanaf 10 meter spingen!!!! AAAAAAAAH dat is opeens zo ontzettend hoog! Tijdens het springen vraag je je af of het water ooit komt en daar is het BAM AU... Hele zere kont! Maar het was wel kicken!

Vervolgens komen we aan op ons privéeiland... Man man man dat we dit kregen had niemand verwacht het was zo zo zo ontzettend stil en mooi en er was helemaal niks! Ik heb drie uur in een hangmat naar het uitzicht zitten turen en ik zou er zo nog 3 uur kunnen zitten! Prachtig, de foto's zien jullie bij dit verslag als het goed is ;). Enige activiteit was een rondje lopen, zwemmen of volleyballen er was gwwn elektriciteit dus dat was heerlijk! Geweldig tot rustgekomen. Savonds heerlijk gegeten en gezellig met zijn allen zitten kletsen het klikte heel goed. Van de 8 gaan we met zijn vieren verder reizen want het klikt gewoon super goed. Ik vlieg over een uurtje naar Da Nang en de overige drie nemen de nachtbus vanavond en komen daar morgen aan en hebben de hostels al geboekt, super leuk!

Sorry voor de lange verhalen, maar voor mezelf is het een prachtige manier om mijn reis weer te herbeleven en ik wil eigenlijk niks missen hehe! Vanmiddag ben ik in Hoi An waar de tyfoon is, maar het is er iig lekker warm. Vermaken doe ik toch wel, ik denk dat ik er wel een dag of vier blijf. Raoul Zwaga een jongen uit egmond die ik goed ken komt daar over twee dagen aan dus we zullen vast samen een biertje drinken!

Tot slot, super leuk om jullie reacties te lezen dat doet me goed. Ik heb echt veel te weinig tijd om een ieder persoonlijk te bedanken, maar weet dat ik het zeer waardeer!!

Dikke knuffel, Bas


  • 14 December 2014 - 09:47

    Jordy:

    Maatje! Fijne verhalen hoor. Ik vind t stoer dat je die stap hebt genomen en in je uppie nu in Vietnam zit. Ga lekker genieten en haal het maximale eruit. We zien je wel weer in het nieuwe jaar.

    Later, Jor

  • 14 December 2014 - 09:47

    Jordy:

    Maatje! Fijne verhalen hoor. Ik vind t stoer dat je die stap hebt genomen en in je uppie nu in Vietnam zit. Ga lekker genieten en haal het maximale eruit. We zien je wel weer in het nieuwe jaar.

    Later, Jor

  • 14 December 2014 - 13:33

    Kees:

    Hoi Bas, Ga zo door man. Hebben ze verteld dat er morgen 'klif-dive' van 20 mtr op het programma staat?:p . Veel plezier met Raoul. Laat ie Carla en Rienk de groeten doen.

    Laters .....
    Kees

  • 14 December 2014 - 20:36

    Maaike:

    Hi lief!
    Heerlijk om te lezen! Het kan mij niet lang genoeg hoor zulke reisverhalen haha.
    Te gek dat je zo geniet. En fijn dat je ons zo mee laat genieten!
    Het was super om je vandaag even 'live' te zien op Skype.. je kwam zo relaxt & tevreden over.
    Echt heel leuk om te merken dat je zo geniet.

    Nou schatje, heel erg veel plezier nog en ik speek je de volgende keer!

    Dikke zoen!

  • 14 December 2014 - 20:38

    Maaike:

    Trouwens, de foto's zijn goed door gekomen!
    Ziet er waanzinnig uit!

  • 14 December 2014 - 21:28

    Lisa En Niels:

    Klinkt super Bas,
    Schrijf maar lekker veel!

    Herkenbaar ;-). Leuk hoor!
    Heb je de snakewine al geprobeerd?

    Liefs

  • 16 December 2014 - 08:31

    Ellen:

    Lieve Bas,
    fijn dt je het zo naar je zin hebt!
    Te gek hoor, ik geniet van je verhalen en de prachtige foto's.
    Dat er nog maar vele volgen, groetjes Ellen

  • 16 December 2014 - 20:50

    Gr.Keijzer-Reinsma:

    Dag Bas, wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Wat zijn er toch schitterende plekjes op moeder aarde he? Dat verre oosten heeft voor ons westerlingen toch een extra dimensie. Het is genieten, genieten en nog eens genieten Nog een heel fijne week toegewenst en blijf gezond, Dikke kus van Grieta en Opa Jacques! Doei!!!!!!

  • 17 December 2014 - 00:32

    Valentino:

    Ziet er goed uit daar amigo!!

  • 17 December 2014 - 19:48

    Jacqueline:

    Hee lief, wat klinkt dat allemaal geweldig! Wat je schrijft klinkt echt geweldig, ik kan het me helemaal voorstellen. Ben benieuwd naar nog meer plaatjes en veel plezier de rest van de reis! Leuk dat je met een groep(je) verder reist en veel plezier met Raoul (toeval bestaat niet :D ) liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 02 Dec. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 4035

Voorgaande reizen:

08 December 2014 - 31 December 2014

Hello Vietnam

Landen bezocht: