Hoi An - Reisverslag uit Nho Lâm (2), Vietnam van Bas Kampman - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Nho Lâm (2), Vietnam van Bas Kampman - WaarBenJij.nu

Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 December 2014 | Vietnam, Nho Lâm (2)

Hoi An

Na mijn vlucht naar Da Nang direct doorgereden naar Hoi An, een kleine middeleeuwse stad aan een rivier en aan de zee. Hoi an staat bekend om zijn kleermakers er zijn er meer dan 500. Ze bieden allemaal op maat gemaakte pakken aan voor een mooie prijs.

Dus natuurlijk direct de stad in gegaan om te passen, meten en onderhandelen (i love it!). Na twee dagen staat de teller op drie pakken, nu heb ik 5extra kilo aan bagage (oeps!!).

De eerste dag was ik nog alleen, het is ongelofelijk hoe snel en makkelijk je contact maakt! Met mijn kamergenoten hebben we even lekker wat gedronken en zijn we de stad in gegaan. Maandag hebben we scooters gehuurd, althans dat dacht ik, want toen ik het gas opentrok vloog ik er bijna vanaf! Ze zijn gemeen snel en gaan harder dan 100 dus het zijn gewoon motoren! Voor 4€ per dag, dat is genieten!

Met drie kamergenoten op twee scooters een speciale berg met tempels bezocht, het was heerlijk want het was met 25 graden en zon lekker warm! In de avond kwamen mijn eerder tegengekomen reisgenoten (3) vanuit Hanoi aan (na een busreis van 24 uur!!). Dinsdag fietsen gehuurd, zijn we de stad gaan verkennen en hebben we marktjes afgestruind. Het weer is inmiddels waardeloos!

Vandaag weer lekker naar t stadje gegaan ennnn ik heb me hele reis omgegooid!! Ipv vliegen naar Saigon -> bus naar Mui ne --> bus naar Saigon (kerst in Saigon) is het plan helemaal anders geworden. Ik kom zoveel mensen tegen en iedereen zegt ga naar Dalat, dus heb ik een open bus ticket gekocht, ideaal! Het plan is nu: vrijdag bus naar Nha Trang (12 uur), daar paar uurtjes rondlopen om vervolgens met bikes naar Dalat te gaan, dat wordt een mooie tour! Vanaf Dalat met de bus naar Mui ne om daar kerst op t strand te vieren (fingers crossed voor goed weer). Na kerst met de bus naar eindbestemming Ho Chi Minh.

Als ik het zo allemaal opschrijf, wordt ik er al vrolijk van!

Op donderdag zijn we met scooters naar Hai Van Pass gereden, een trip van 6 uur rijden totaal. Hai Van Pass is bekend van top gear en gaat dwars door de bergen met alle haarspeldbochten etc.. Het uitzicht was prachtig! Heb redelijk veel shoots met mijn GoPro gemaakt dus die beelden hoop ik nog een keer te delen!

Tot snel iedereen!
Bas

  • 19 December 2014 - 17:17

    Kees:

    Hoi wegpiraat. Dat zijn leuke scooters zeg. Maar 100km op de scoot zonder helm mag ik aannemen :-) . Veel regen lees ik. Kan niet anders zou ik zeggen. Als de boel onder water staat kan enkel de nationale trots van het oosten groeien; rijst. Mooie score qua kostuums overigens. Die 5 kilo is geen probleem toch? Nog een paar dagen ramadan en je bent weer gelijk :-). Ga ik me even inlezen bij Dalat. Veel plezier verder Bas.
    Laters ..... Kees


  • 21 December 2014 - 17:20

    Yvonne:

    TOP Bas, wat een geweldige verhalen. Thanks..En ik duim met je mee dat je een zonnige, warme kerst krijgt op het strand. Als het dan toch gek is, dan maar goed gek. Geniet ervan! (maar dat doe je wel!) Liefs uit LIsse,

  • 22 December 2014 - 00:37

    Jacqueline:

    Hee goos, was leuk om je vanmorgen even via facetime te zien en te horen. Jammer van het slechtgevallen eten, maar wat heb je een prachtige reis! Leuk al die nieuwe contacten en de plaatjes zijn geweldig! geniet ervan (dat doe je gelukkig evengoed wel !!) en veel plezier in Mui ne (fingers crossed voor de zon!!). liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 02 Dec. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 4033

Voorgaande reizen:

08 December 2014 - 31 December 2014

Hello Vietnam

Landen bezocht: