Arrival - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bas Kampman - WaarBenJij.nu Arrival - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bas Kampman - WaarBenJij.nu

Arrival

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 December 2014 | Vietnam, Hanoi

Nou daar zit ik dan in mijn eentje in Hanoi, wat was ik denkende haha. Bij het begin beginnen, nadat mams me op Schiphol heeft afgezet begon mijn reis dan echt, best een raar gevoel dat je al het vertrouwde achter je gaat laten. Het vliegen naar Dubai ging perfect, wat een heerlijk groot vliegtuig die A380. Op Dubai wachten was wat minder, maar gelukkig vond ik een stretcher en heb ik toch nog een uurtje geslapen.

Mijn vlucht naar Ho Chi Minh was mijn eerste ontmoeting met het vietnameze volk. Naast me zat een duitse Vietnamees (Nha) en hij heeft me een klein beetje bijgepraat. Zo zijn er twee soorten mensen: die naar school zijn gegaan en mensen die niet naar school zijn gegaan. Nu zat er een groepje van 10 man in mijn gedeelte van het vliegtuig die niet naar school zijn gegaan. Ze schreeuwen, zijn vervelend tegen de stewardessen, lopen op blote voeten rond en lappe alle mogelijk regels aan hun laars. Voor de rest weer een prima vlucht gehad.

Aankomst in Ho Chi Minh = Cultuurshock man man man wat een drukte! Overal scooters en iedereen toetert. Nha heeft me naar een taxi geleid en zei in het vliegtuig: Altijd een prijs afspreken. Nou dat vergat ik natuurlijk en zo ben ik direct opgelicht. Voor 1km met de taxi betaalde ik 100.000 dong niet dat dat zoveel is (4 euro ong), maar vanochtend betaalde ik voor hetzelde stukkie 26.000. Prima hotel, dat had ik ff geregeld van te voren. Ik besloot in het winkelcentrum wat te gaan eten, maar er was alleen een bierbar, dus ben ik daar beland. De mensen moesten even twee keer knipperen want er kwam een reus binnen. Heel veel mensen ontmoet en iedereen moest even vertellen hoe groot ik wel niet was. Sommige gingen zelfs mijn armen met hun benen vergelijken. Lachen dus!

In de ochtend was ik ff helemaal klaar, super moe! (ik werd om 9 wakker dat is 3 uur NL tijd). Snel uit bed,naar het vliegveld gegaan en door naar Hanoi. In Hanoi is het weer ruk, 21 graden maar helemaal bewolkt, niet dat je hier in de zon wilt rondlopen want het is ongelofelijk hoe alles werkt hier, het verkeer is met geen pen te beschrijven het gaat letterlijk door elkaar heen en spookrijden is heel normaal!

Nu zit ik in me hostel, met een te hard bed een lelijik douche en een toilet van voor 8 personen, ik moet er aan gaan wennen! Morgen stap ik op de boot voor een driedaagse tour naar Ha Long Bay. Daarna vlieg ik door na Da Nang en geen idee wat ik dan ga doen. Tegen die tijd klim ik weer in de pen!

Groetjes
Bas

  • 10 December 2014 - 16:27

    Kees:

    Ha Bas,

    Wat een gesprekstof al na die paar reis uurtjes.
    Veel plezier in Ha-long0bay.

    grts Kees

  • 10 December 2014 - 16:59

    Yvonne:

    Hi Bas,

    REUS!! Ik zie het helemaal voor me. Briljant. Pas je wel in die bedden? Leuk dat je al iets hebt geschreven. Succes met de cultuurshock (ik kan me er alles bij voorstellen) en fijne bootreis! Zijn dat trouwens die bijzondere rotsen waar je naartoe gaat? Soort pilaren in zee?? Enfin, we horen en zien het tegen die tijd wel weer. Geniet ervan! groet uit Lisse

  • 10 December 2014 - 20:01

    Mama-jacq:

    Leuk dit verhaal! Toch is t gek dat je zo snel zo ver weg bent! Benieuwd naar foto's! Enjoy ♡
    !

  • 10 December 2014 - 22:11

    Marianne:

    Bas!!! Wat gaaf man en fijn dat je ons op deze manier op de hoogte houdt. Goede bootreis morgen!
    Marianne.

  • 10 December 2014 - 23:56

    Monique:

    Gaaf! Wat een verhaal al zeg! Geniet en liefs uit Amersfoort van ons vieren!!

  • 11 December 2014 - 15:04

    EL:

    dear Bas!! vanochtend in bed je verslag gelezen (en voorgelezen aan On, haha!) echt geweldig!! ik zei gister nog tegen Jacq: zo zit ie als 3 jarig ventje bij je op de bank Bob Marley te zingen en zo zit hij in Vietnam! mooie ervaringen gewenst en geniet er met volle teugen van! love, El en Onno

  • 12 December 2014 - 10:23

    Maaike:

    Hee liefde!
    Toch ook even een reactie van mij.
    Wat heerlijk om te lezen hahaha Bas de grote vriendelijke reus.. ik lag helemaal in een deuk.
    Volgens mij ben je in een fantastisch avontuur beland.
    Tja, die hostelkamers.. die laten te wensen over ;-) Maar alles went uiteindelijk.
    Hoe bizar trouwens die losgeslagen Vietnamezen in het vliegtuig. Hopelijk neem je dit gedrag niet mee terug hahah.
    Nou mop heel veel plezier nog!
    X liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 02 Dec. 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4028

Voorgaande reizen:

08 December 2014 - 31 December 2014

Hello Vietnam

Landen bezocht: